Ajankohtaista

12.2.2018Hiihtolomaviikon peruutetut tunnit:Lue lisää »2.2.2018Huomaa muuttuneet vastaanoton aukioloajat ma 5.2. alkaen!Lue lisää »6.11.2017Kuntosalikortin ostaneelle ensimmäinen kuntosaliohjelma kaupan päälle!Lue lisää »25.4.2016Älypuhelin ja asiakaskorttimme ei sovi samaan kuoreen!Lue lisää »

Yhteystiedot

Porin Kuntotorni Oy
Porin Kunnon Fiilis Oy

Kalevanpuisto 54,
28120 Pori
Puh.020 7871370
kuntotorni@kuntotorni.fi

Vastaanoton aukioloajat

Ma 12.00-20.30

Ti-To 15.30-20.00

Pe 15.30-18.30

La 9.30-12.30

Su 16.30-19.30

Voimassaolevalla kuntosalikortilla
05.00-22.00

LÖYDÄT MEIDÄT MYÖS FACEBOOKISTA & INSTAGRAMISTA

pilates_banner_10.jpg

ARTIKKELIT

ARTIKKELI:
Pilates pelasti fakiirin
Teemu Eskola/Juha Saastamoinen

ARTIKKELI:
Kankeat äijät kiittelevät
Olli Ylioja

Asiakkaiden kommentteja / mielipiteitä pilatesharjoittelusta:
1. Miksi käyt pilatestunneilla?
2. Mitä olet mielestäsi saavuttanut harjoittelulla?

1 )Käyn pilatestunnilla virkistyäkseni. Tunnin jälkeen on sekä hyvä mieli että rento ja notkea keho. Gerdi ja Pirjo ohjaavat niin, että ryhmässäkin saan henkilökohtaisia neuvoja = Luksusta!
2)Olen saavuttanut paremman ryhdin, koko kroppa on jäntevöitynyt. Juoksua ajoittain vaivannut lonkkavaiva on häipynyt ja vauhtikin on parantunut.
Kirsti, 57v.

1)Selkäni on aina ollut liian suora ja jäykkä. Se on aiheuttanut selkäkipuja ja vaikuttaa negatiivisesti myös jalkojeni takaosiin. Takareiteni on revähtänyt jo liian monta kertaa, ja nyt vihdoinkin yksi suuri revähdysten aiheuttaja on löydetty: se on selkäni.
2) Pilatesharjoittelusta on ollut suuri hyöty omaan kroppaani: selkä on pysynyt kivuttomana ja liikkuvuus on parantunut huomattavasti. Sitä kautta myös takareidet on kestäneet kovaa treeniä paremmin (pikajuoksu). Isot jumit on vähentyneet ja liikkuvuutta on tullut myös alaraajoihin. Kiitos tästä Gerdille!
Jenna, 20v.

1)Itselle sopiva harjoitusmuoto, lomittuu helposti muuhun harjoitteluun, tuntuu kivalta.
2)Liikkuvuus ja lihaskunto parantunut huomattavasti.
Jari, 40v.

1)Pilates auttaa pitämään selkäni ja lonkkani hyvässä kunnossa. Sairastan nivelrikkoa ja pilates auttaa hellästi pitämään jäseneni liikkuvina ja toimintakykyisinä.
2)Selän särky on helpottanut, samoin lonkan puutuminen. Pystyn pitämään paremmin ryhtini suorassa ja välttämään kehon painumista kasaan. Tasapainoni on parantunut.
Anne, 54v.

1)Ylläpitääkseni ikääntyneen vartaloni liikkuvuutta, varsinkin ristiselän alueella.
2)Viittaan yllä olevaan.
Mies, 76v.

1)Alun perin huono selkä (selkärankareuma), nyt lähes oireeton n. 5 pilatesvuoden jälkeen. Työkyvyn ylläpito (työssä hankalia asentoja). Hyvä mieli ja hyvä porukka. Erinomainen ohjaus (riittävän hulluja, sekä Gerdi että Pirjo).
2)Lähes oireeton selkä nykyään. Sivutuotteena litteämpi alavatsa. Stabiilimpi keskivartalo auttaa myös muissa liikuntasuorituksissa esim. lenkkeily, purjehdus, muut jumpat.
Tuija, 51v.

1)Harrastan kilpapurjehdusta, joka vaatii keskivartalolta paljon. Pilateksesta on ollut valtava apu erityisesti selkäongelmien ehkäisyssä: kun muut ikäiseni kilpapurjehtijat tuskailevat selkäkipujen kanssa, voin itse keskittyä olennaiseen, purjehdukseen. Elävä esimerkki pilateksen avusta purjehduksessa on olympiapurjehtija Tuula Tenkanen, joka selätti vakavan selkäongelmansa treenaamalla pilatesta.
2)Olen ilmeisesti onnistunut jotenkin saamaan aktivointiajatuksen alitajuntaani, sillä vaikka en ajattelisi aktivointia itse purjehtiessa, on purjehdusasentoni parantunut kuin itsestään. Selkäni ei väsy enää samalla tavalla kuin ennen. Toki treenattavaa on vielä paljon, mutta on hienoa huomata tuloksia jo vuoden harjoittelun jälkeen. Pilateksesta tulee olemaan minulle valtava etu muihin ikäluokkani purjehtijoihin nähden, sillä kukaan heistä ei vielä ole lajia aloittanut.
Noora, 17v.

1)Asianmukaiset tilat ja laitteet, ennen kaikkea ammattitaitoiset ohjaajat. Ryhmät ovat pieniä, joten ohjaaja pystyy keskittymään meihin yksilönä. Selkävaivaisena antavat turvalliset ohjeet minulle jos en jotain liikettä pysty tekemään. Tyytyväinen asiakas!
2)Selkäni kunto on kohentunut huomattavasti, samoin ryhti. Olen käynyt melkein 3 vuotta ja sinä aikana olen pystynyt vähentämään särkylääkkeitä. On ollut hienoa seurata omaa edistystä eka kerrasta tähän päivään.
Margit, 51v.